האגף להתפתחות הילד חזר למעון הקבע לכתובת שדרות העצמאות 28

טלפון: 08-6860384

האגף להתפתחות הילד מוכר על ידי משרד הבריאות, מעסיק מעל 30 מטפלים פרא- רפואיים ומטפל מידי שנה במעל 300 ילדים בעלי עיכוב התפתחותי וצרכים מיוחדים. האגף פועל לאיתור, אבחון וטיפול בילדים אלו, במקביל למתן מענים ייחודיים לבני המשפחה, הזקוקים לתמיכה, הדרכה וליווי.  מטרת העל היא להשיג, ככל הניתן, תפקוד מיטבי ועצמאי של הילדים, כמו גם שילוב מרבי שלהם במערכת החינוך, בקהילה ובחברה. שירותי האגף הטיפולי כוללים:

טיפולים אמבולטוריים

מערך אבחונים וטיפולים פרא- רפואיים במקצועות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת עבור ילדים המופנים על ידי המכונים להתפתחות הילד וקופות החולים על רקע פער/קושי בתפקודם. הטיפולים מועברים על ידי מיטב אנשי הטיפול באזור הדרום, אשר זוכים להדרכה ולהשתלמויות מקצועיות. כמו כן, היחידה מספקת טיפול רגשי לילדים עם קשיים רגשיים, הניתנים על ידי פסיכולוגית חינוכית- התפתחותית וטיפול פסיכו סוציאלי הניתן על ידי עובדת סוציאלית.  

מעונות שיקומיים

האגף להתפתחות הילד מפעיל כיום שני מעונות יום שיקומיים, לפעוטות עם צרכים מיוחדים בגילאי חמי שנה עד שלוש. מעונות היום בפיקוח משרד הרווחה ומשרד הבריאות, ומופעל מתוקף "חוק מעונות יום שיקומיים". כל ילד מאובחן באופן מקיף ונבנית עבורו תכנית טיפול ולמידה אישית, המיושמת על ידי הצוות החינוכי והטיפולי של המעון, מתוך מטרה לקדמו אופן מקסימאלי ולמצות את יכולותיו. כמו כן, ניתנים במסגרת המעונות שירותי תמיכה, טיפול וסיוע במיצוי זכויות על די עובדת סוציאלית.

מעון ניצנים

 מעון שיקומי רב לקותי הסובלים מלקות קוגניטיבית, מוטורית ותקשורתית או מתסמונות ייחודיות. 

כתובת: שדרות העצמאות 28, קריית גת

מעון היסמין

מעון שיקומי לילדים עם הפרעות בתקשורת

כתובת: רחוב היסמין 1, קריית גת

.

תכנית "מסיכון לסיכוי"

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים, בגיל הרך (גיל לידה עד שלוש שנים), במעונות יום רגילים, תוך הנגשת שירותים טיפוליים (פארא-רפואיים ) בתוך המעון וקיום מערך תומך למשפחות.

img